nog 2 dagen... - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Bas Winkel - WaarBenJij.nu nog 2 dagen... - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Bas Winkel - WaarBenJij.nu

nog 2 dagen...

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas

22 Mei 2007 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

... en dan zou het een maand zijn geweest dat ik niks van me heb laten horen... MAAR DAT KAN NATUURLIJK NIET!!!

Vandaar dat ik dacht weer wat van mij te laten horen, maar helaas geen enorm spannende dingen hoor. Op het moment juist eigenlijk het tegenovergestelde, wat het weer betreft lijkt het nu op een natte Nederlandse herfst hier, 'tis rond de 10 graden en het regent het grootste deel van de dag, met gezellig onweer ook nog af en toe. Echt om depressief van te worden!!! Maar de regen schijnt bijna voorbij te zijn, alleen de 20 graden zien we pas zaterdag of zondag weer.

Ook hebben wij uiteraard koninginnedag gevierd, nog nooit zoveel NL'ers bij elkaar gezien hier. Was wel leuk voor een keertje en het feestje was heel leuk georganiseerd maar we komen hier niet om met NL'ers rond te hangen de hele tijd. Iets wat veel van die NL'ers wel doen hier in Z-A en dat lijkt ons toch niks.

Afgelopen avond weer even voor zo'n 2,70 euro naar de bios geweest, dat was de 15e keer inmiddels, wat ik in NL dus in zo'n 6-7 jaar doe (gok ik) heb ik hier nu binnen 4 maanden gedaan. Maar dat valt dan nog in het niet bij het in de zee liggen, in de 4 maanden hier heb ik meer in de zee doorgebracht dan heel m'n leven voor Zuid Afrika volgens mij. De surfresultaten varieren echter, ik ben toch geen natuurtalent en alleen met de wat simpelere golven wil het mij lukken een beetje te surfen.

Mr Brown (voor de leken: dat is onze auto - die bytheway niet bruin maar bordeau rood is) heeft ons in de tussentijd al wat problemen bezorgd, van die flauwe dingen zoals een kapot achterlicht en achterbaklicht die ervoor zorgden dat de accu een aantal keer leeg was (deze lichten bleven namelijk voortdurend aan staan). Maar daardoor hebben Jan en ik wel weer een keer wat van de Zuid Afrikaanse cultuur kunnen meemaken: het rijden in een met donkeren volgepropt volkswagen busje. Dat dan weer wel.

De laatste tijd is het echt stukken meer aan de studie, de afronding begint eraan te komen, zo goed als geen lessen meer, op 5 en 6 juni heb ik mijn examens en ik ben nu ook weer hard aan de scriptie.

Maar na dat alles gaan we weer goed van het reizen genieten, we hebben veel in de planning (waarschijnlijk te veel) en zullen nog moeten zien wat er allemaal van gaat komen, maar we hebben er iig zin in!

Zoals ik al begon heb ik niet enorm veel spannende dingen, wat dus ook zorgt voor een iets korter berichtje dan normaal, en al helemaal als ik het vergelijk met de laatste berichtjes van Jan & Jeroen. Maar dat komt dan dus voornamelijk door het bezoek van hun ouders, welke ik nogmaals wil bedanken voor de gezellige etentjes ;)

maar owja, dan vergeet ik bijna het feestje dat wij afgelopen zaterdag bij ons thuis gegeven hebben. Deze was nog enigsinds vanwege Jeroen's verjaardag die anderhalve week daarvoor was. Na een ietswat rustig begin werd het toch nog behoorlijk gezellig. Het enige jammere was dat onze huisbaas en zijn zoon zich weer eens niet in het studentenleven konden inleven en ons vertelden dat onze bezoekers moesten vertrekken, anders konden wij de volgende dag vertrekken. Toen we hiermee bezig waren hadden we op het einde ook nog gezellig een politie auto voor de deur. Bij gevechten in het uitgaansleven zijn ze nergens te bekennen maar voor wat geluidoverlast komen ze graag langs.

Hier houd ik het dit keer bij, sorry dat ik weinig boeiends te vertellen heb maarja... ik wil in ieder geval iets van me laten horen. Nu weer terug aan de scriptie...

grtn!

  • 22 Mei 2007 - 09:22

    Lara:

    He Bas,
    Geen nieuws is goed nieuws, denk ik altijd maar. Dat je leven "saai" is wil volgens mij ook alleen maar zeggen dat je je draai helemaal hebt gevonden. Dat wordt nog afkicken straks in NL!
    Alvast succes met je tentamens (heb ze zelf ook begin juni, pffff) en dan lekker op reis...!

    groetjes, Lara

  • 22 Mei 2007 - 16:50

    Gul:

    Winkell! Zo, dus lekker aan t inkakken daar in PE? Zo hoort het ook bij de ouder wordende man ;) Hier verder ook geen schokkende dingen. Behalve dan dat ik je heel erg ga missen deze ajoc! Gelukkig kan ik melden dat Gerd jouw plaats zal waarnemen bij het kampioenschap touwtje springen dit jaar!

    Trust
    Mau

  • 22 Mei 2007 - 17:32

    BozzL:

    Hee Bas! Je begint al aardig in te burgeren daar: surfen, rijden in volkswagenbusjes en zeiken over het weer ;)(of doen we dat alleen in NL?)... Succes met de afronding van je studie en veel plezier met het reizen daarna!!

    MzzL,
    Jeroen

  • 22 Mei 2007 - 21:34

    Opa En Oma Winkel:

    bas je verhaal gelezen
    je bent nu dus weer goed aan het studeren dan nog een maandje genieten en dan zit het afrika verhaal er weer op
    word vast wel weer wennen hier dag bas groetjes oma

  • 23 Mei 2007 - 18:10

    Jurgen:

    Ik sluit me aan bij oma!

    groeten,
    Jurgen

  • 26 Mei 2007 - 16:27

    Jan:

    Hee Bas. We hebben elkaar vanmiddag nog gesproken dus heb ik ook niet veel te melden. Ik sluit me volledig aan bij de bovenstaande schrijvers. De nieuwigheid is er natuurlijk af en elke dag naar de bios en aan het strand went ook. Dat wordt flink afkicken straks. Maar dan heb jij je portie ook wel gehad denk ik. Veel succes met je studie en scriptie. Have Fun en pas goed op jezelf he.

  • 26 Mei 2007 - 17:15

    Corrie:

    leuk gezien te hebben waar jullie verhalen/leven zich afspelen.
    Na een klein weekje toeren en maar een piepklein stukje van Z.A. te hebben gezien was het zelfs dan al een beetje wennen in Katwijk.

  • 28 Mei 2007 - 10:06

    Opa En Opa Serné:

    Hallo Bas Zo hier even een letter van ons. Je ouders weer thuis en Deborah 21 jaar en nu jij nog hier, dan is alles weer bij het oude.
    Het gaat nog steeds fijn daar met jou heb ik gelezen. Niets meer verloren of gepikt? 25 Juni moet Opa aan zijn andere oog geopereerd worden en daar ziet hij nu niet meer tegenop.
    Verder is hier alles goed de tuin groeit prima. Heel veel succes met de laatste loodjes van je studie. :)
    Groetjes voor je kamergenoten en voor jou een dikke kus van Opa Jan en Oma Ali

  • 28 Mei 2007 - 18:33

    Niko:

    Hee Bas,
    Had eergisteren je zus aan de lijn. Nog gefeliciteerd met je zus. En mijn broer en schoonzus zijn ook weer veilig in Nederland. Zo te lezen ben jij het enige gevaar in de familie. De buurt op stelten zetten met ruige feestjes! Wat moeten ze wel denken van die Nederlanders?!
    Het schiet nu al aardig op toch? Nog een paar maandjes?
    Ik wens je succes met je examens. En hopelijk komt er nog wat mooi strand- en surfweer aan.
    Groetjes van Niko

  • 31 Mei 2007 - 11:42

    Ro:

    Basssie,

    Had net je moeder ad lijn bij de Gemeente, ze zei dat je hard aan t zwoegen was! Suc6 ermee in ieder geval en we spreken elkaar!

    Ro

  • 05 Juni 2007 - 20:10

    Rutger:

    Bas,

    Go for it en geniet er nog even van! Cu soon in Holland.

    Rutger

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Een half jaar (o.a.) studeren aan de Nelson Mandela Metropolitan University in Port Elizabeth (Zuid Afrika) samen met: Jan --> breunesse.waarbenjij.nu & Jeroen --> jerom.waarbenjij.nu andere links: www.patrickinzweden.nl

Actief sinds 15 Nov. 2006
Verslag gelezen: 70
Totaal aantal bezoekers 20910

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2014 - 23 April 2015

Half jaar reizen door Zuid-Oost Azie

16 Januari 2007 - 17 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: