Vakantieeeee!!! (nouja, bijna dan…) - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Bas Winkel - WaarBenJij.nu Vakantieeeee!!! (nouja, bijna dan…) - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Bas Winkel - WaarBenJij.nu

Vakantieeeee!!! (nouja, bijna dan…)

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas

07 Juni 2007 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Want na gisteren mijn laatste examen gehad te hebben staat niks meer in de weg tussen mij en vakantie, op mijn scriptie na dan… maar deze moet niet al te veel tijd meer innemen schat ik zo. In ieder geval niet zoveel dat ik me in ga houden dit weekend, want later vandaag vertrekken Jan, Jeroen & ik richting J’Bay (Jeffrey’s Bay) om de straten daar samen met wat Duitse studiegenoten onveilig te maken, figuurlijk gesproken dan natuurlijk, het zullen geen Groβe 8 taferelen zoals in Duitsland worden hoor. En daarnaast zal d’r waarschijnlijk ook nog wel het een en ander gesurft worden als het weer een beetje meezit. Maar het leven gaat dus weer flink minder saai worden… geen verhaaltjes meer zoals de vorige!!!

Maar dit is dan ook gelijk de verklaring voor het lange uitblijven van een bericht… we waren gewoonweg te druk aan de studie!!! Want nadat ik mijn uitstel-kunsten redelijk geperfectioneerd had was er het een en ander aan inhaalwerk te doen voor de uni, de afgelopen weken stonden voor mij dus in het teken daarvan. Ik ben nu dus ook behoorlijk uitgeput van het dag in dag uit in de boeken/aantekeningen/sheets en achter de laptop zitten maar in J’Bay kan ik dus lekker ‘uitrusten’ in de beruchte Island Vibe Backpackers.
Maar na het weekend dus weer aan de scriptie die ik in een paar daagjes hoop af te maken.

We zijn net terug van het reisbureau waar we ons wat meer geïnformeerd hebben voor onze laatste grote trip in Zuid Afrika (en daarbuiten). Er liggen nu twee opties.
Of we gaan vanaf de 24ste aan een 20-daagse reis beginnen die begint in Cape Town (voor details: http://www.nomadtours.co.za/cape_to_vic_falls_camp_2.html). Van hieruit trekken we door Namibia, Botswana en eindigen bij de Vic Falls (Livingstone) in Zambia. Deze optie doen we het liefst alleen hangt het af van een telefoontje dat we later vandaag krijgen of er nog plaatsen vrij zijn.
Het alternatief is een 7-daagse tocht die bij de Vic Falls begint (voor details: http://www.nomadtours.co.za/okavango_expedition_a2.html). Hierbij doen we de Okavango Delta in Botswana aan en eindigen we in Jo-Burg (Johannesburg). Hiervoor of hierna hebben we dan nog tijd om een auto te huren en de oostkust van SA aan te doen.

Ik moet wel zeggen dat we nu flink beginnen te merken dat het allemaal niet zo lang meer duurt. Want het inplannen van alle dingen die we nog willen doen wordt steeds lastiger. Het is bijvoorbeeld nog onduidelijk of we onze Padi Advanced af kunnen maken. Gewoonweg omdat onze laatste duik al meerdere keren gecancelled is (vanwege het slechte weer/hoge golven – PE blijkt achteraf niet echt een goede duiklocatie) en er niet veel mogelijkheden meer zijn die te doen (ze zijn namelijk alleen in het weekend mogelijk). En ook bleken veel van de vorige opties die we voor ogen hadden voor onze laatste grote trip al volgeboekt te zijn wat het inplannen niet makkelijker maakt. Maar ik ben er vrij zeker van dat we nog een geweldige 5 ½ week hier in SA en omstreken gaan hebben!

Zometeen de laatste huur betalen aan onze huisbaas, spullen inpakken en op weg naar J’Bay. Voor iedereen in NL die nog aan de tentamens zit: sterkte d’rmee!!! Ik ben lekker klaar!!! ;-)

Grtn vanuit een heerlijk 21 graden en zonnig PE

  • 07 Juni 2007 - 14:21

    Jan:

    Het feestseizoen lijkt wel aangebroken Bas. Kijken jullie wel goed uit voor studentenrammers, die hebben ze daar in het zwart en het blank zoals je al hebt ervaren. Misschien jammer van dat duikbrevet maar ik ga geen meelij met julie hebben hoor. Fijn dat al je studiedoelen zo'n beetje gehaald zijn. En wat een plannen zeg!! Heel veel plezier gewenst en pas op goed op jezelf he.:-)

  • 07 Juni 2007 - 15:33

    Opa En Oma W:

    gefeliciteerd bas
    ga nog maar een poosje genieten
    xxx oma

  • 08 Juni 2007 - 14:56

    Jolanda:

    Heerlijk dat je vakantie hebt, :) het lijkt hier ook zomer het is nu op het moment 32 graden buiten! :(
    Veels te warm en benauwd hier. We krijgen als het goed is vanavond regen en hoosbuien dat hebben ze voorspeld.:( Lekker al je boekenspul weggooien en vakantie vieren!!!
    Heel veel plezier en rij rustig aan en hopelijk geen lekke banden zoals wij omdat je toch veel kilometers gaat rijdt.
    Geniet er maar van de komende weken en tot gauw! :)

    Groetjes Jolanda xxx

  • 10 Juni 2007 - 18:08

    Corrie:

    Mooi vooruitzicht, vooral de eerste reis.
    Heel veel plezier en vooral een behouden terug komst!!!


  • 11 Juni 2007 - 19:44

    Deborah:

    howdy bassie!
    Goh, nog een maandje en dan hebben we eindelijk weer eens de vrijdagavond-na-het-uitgaan bezopen gesprekjes, kkijk er nu al weer naar uit ;-). Je mag ook nog bij jeroen komen zwemmen en zelfs meebouwen aan het kippenhok wat hij daar gepland heeft staan :P.
    Maargoed, waarschijlijk ga jij een jaar op de bank liggen, zat meegemaakt om nog jaren mee vooruit te kunnen volgens mij. Daaaagen foto's en filmpjes kijken wordt het zeker. Wel echt balen als je je advanced niet af kan maken hoor, khoop dat er toch ergens een keer wat minder wind komt zodat die wreckdive gauw een x plaats kan gaan vinden.
    Veel plezier iig op je trip! Spreek je snel wel weer. Leuk om je ook weer ff aan de telefoon te hebben gehad!

    *knuff*
    je zusje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Een half jaar (o.a.) studeren aan de Nelson Mandela Metropolitan University in Port Elizabeth (Zuid Afrika) samen met: Jan --> breunesse.waarbenjij.nu & Jeroen --> jerom.waarbenjij.nu andere links: www.patrickinzweden.nl

Actief sinds 15 Nov. 2006
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 20900

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2014 - 23 April 2015

Half jaar reizen door Zuid-Oost Azie

16 Januari 2007 - 17 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: