Weer een vlaggetje erbij op m'n waarbenjij! - Reisverslag uit Maun, Botswana van Bas Winkel - WaarBenJij.nu Weer een vlaggetje erbij op m'n waarbenjij! - Reisverslag uit Maun, Botswana van Bas Winkel - WaarBenJij.nu

Weer een vlaggetje erbij op m'n waarbenjij!

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas

10 Juli 2007 | Botswana, Maun

Want ik zit nu in Maun, Botswana. Nog maar een week en dan zit ik alweer in de lage landen... dan zitten de 6 volle maanden er echt op... heel raar om je dat te realiseren.

Maar genoeg daarover, de afgelopen drie dagen stonden in het teken van de Okavango Delta. Een uitgestrekt waterlandschap (met ook heel erg droog gebied ertussen) waar je met twee personen in een zogenoemde Makaro zit (een uitgeholde boom) en een lokaal persoontje die achterin staat de Makaro vooruit duwt. Zeg maar venetie alleen dan anders (ietsje primitiever). Maar daar hebben we dus twee nachten doorgebracht op een eiland in onze tentjes.
De paar dagen daarvoor hebben we doorgebracht in Ethosha national park in Namibia, flink wat gamedrives gedaan en flink wat wild gezien. Voornamelijk de Honeybadgers & jakhalzen waren leuk die daar gewoon tussen onze tenten doorliepen en er met ons afval vandoor gingen.

Eind deze middag staat er een sunset cruise in de Okavango Delta op het programma en daarna gaan we 2 dagen/nachten doorbrengen in Chobe (een park in Botswana). Dan gaan we alweer richting Zimbabwe (vrijdag komen we aan) waar we de Victoria Falls gaan bewonderen, een mooie afsluiter mag ik wel zeggen. Ook staan er raften en waarschijnlijk nog een paar andere activiteiten in de planning.

Maar vanaf zondagmiddag wordt het dan voornamelijk vliegen. Van de Vic Falls naar Johannesburg, van Jo'burg naar Port Elizabeth. Spullen (koffer, surfboard, laptop etc.) ophalen, daar een nachtje bij wat studiegenoten verblijven en de volgende dag terug naar NL. Dat gaat dan ook weer van PE via Jo'burg via Heathrow naar Schiphol. 5 vluchten in twee dagen, kheb er al zin in! Maar dan dus weer thuis... gemixte gevoelens maar kijk er wel weer heel erg naar uit iedereen weer te zien in NL!

Hier hou ik het bij, grtn vanuit een zonnig (het was de afgelopen 1,5 week niet anders) Afrika. De nachten blijven trouwens nog steeds wel koud (hoewel het wel beter wordt gelukkig) dus ik kijk erg uit naar m'n eigen bedje!!!

• 10 Juli 2007 - 14:38

Michelle:

Jeetje Bas, dat moet inderdaad best raar zijn; zomaar alweer bijna richting NL te gaan. Geniet vooral nog van de warmte daar (overdag dan :P), want die missen we hier. Lijkt wel een eeuwigheid geleden dat we jou voor het laatst gezien hebben, dus ik ben benieuwd! Tot snel in NL dan maar! En geniet nog even!

• 10 Juli 2007 - 15:11

Jolanda:

Mooie avonturen maak jij daar. :)
    Hier beleven we niet zo veel (wel veel regen).
    Je bed verlangt weer om regelmatig beslapen te worden. Al die vreemde logees die bij ons slapen vinden jou bed heerlijk!!!!!! :P
    Fijn dat je over een weekje Mijdrecht weer onveilig komt maken tot dinsdag.

Groetjes Jolanda xxx

• 10 Juli 2007 - 15:19

Deborah:

Ben echt benieuwd naar foto's van je boomstam-vaar-eiland-slaap avontuur.
    Hier is het leven voor mij toch net iets anders. Erg lange dagen werken, zoals vandaag zelfs 11,5 uur.. en regen regen en meer regen (en ook nog wat onweer).
    Dit weekend wordt het wel weer 28 graden dus als je thuiskomt heb je vast wel weer lekker weer ^^ (en niet zulk dramatisch weer als toen wij van de zomer uit Zuid-Afrika terugkwamen)
    Tot dinsdag!

x

• 10 Juli 2007 - 15:35

Jan:

Nou wij kijken ook erg uit naar jouw terugkomst Bas. We hebben heel veel genoten van al je schitterende verhalen, ook van deze laatste. En er volgen er vast nog vele thuis aan tafel. Wij zijn er klaar voor hoor. Je kamer is helemaal zoals je gewend bent, je fietsbanden weer opgepompt, biervoorraad aangevuld, het is hartje (hollandse) zomer hier. Je komt in een gespreid bedje.
    Tot gauw.

• 11 Juli 2007 - 11:41

Pma Winkel:

bas fijn weer wat van je te horen.ik hoop dat je mooi weer meebrenkt uit afrika
    wij zijn hier de regenbuien wel zat
    we hebben genoten van je verhalen en foto,s
    maar we vinden het fijn je weer gauw te zien

groetjes van opa en oma

• 12 Juli 2007 - 17:12

Opa Jan En Oma Ali:

Hallo Bas

Goede reis naar huis terug! We zijn blij dat je weer thuiskomt. We wensen je een heel erg goede vlucht terug en we ontvangen je met open armen.

Knuffel van Opa Jan en Oma Ali