Overlanding!!! - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Bas Winkel - WaarBenJij.nu Overlanding!!! - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Bas Winkel - WaarBenJij.nu

Overlanding!!!

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas

29 Juni 2007 | Namibië, Swakopmund

Zo, de eerste keer weer het internet op sinds ik PE verlaten heb. De overlandtrip is inmiddels al goed onderweg, we zitten bijna op een week en we hebben al flink wat gedaan. Ik zit nu voor het eerst sinds Kaapstad weer een beetje in de bewoonde wereld en dat is Swakopmund.
Net een paar uurtjes aangekomen, Jan & Jeroen zijn nu aan het skydiven als het goed is, of hebben het net achter de rug. Ik heb toch maar gekozen dat niet te doen, aangezien het toch weer een behoorlijke aanslag op de portemonnee zou zijn. En morgen en overmorgen staan voor mij iig sandboarding en quadbiking op het programma, en misschien nog een townshiptour.

Maar afgelopen zaterdag moesten wij ons dus verzamelen bij een backpackers in Kaapstad. Ik was een paar dagen eerder al in Kaapstad en ontmoette Jan&Jeroen op het vliegveld. Die eerste dag was niet bijzonder, alleen maar een formaliteit eigenlijk en een overnachting. Maar de ochtend erna om 9 uur vertrokken we toch echt. In een flinke servicetruck met zo'n 22 passagiers, een reisbegeleidster, een kok en een chauffeur.

Ik ga niet alle details geven, da's gewoon veel te veel om te vertellen maar ik zal de rode draad behandelen.
De trip begon dus vanuit een donker en koud Kaapstad en dat weer bleef ons de eerste dagen aardig volgen. De eerste stop was bij een wijnfarm waar we uiteraard de wijnproeverij niet mochten missen. Een expert ben ik bij lange na niet maar ik ben wel aardig bezig met de overstap van bier na wijn, hoewel... ik denk dat bier toch wel heilig zal blijven. Maar dit was een geslaagde start van de overland trip. Hoewel de nacht wel vrij koud bleek te zijn en dit bleek niet de laatste te worden.

Sterker nog, het zou veel kouder worden, de afgelopen 3 nachten waren volgens mij allemaal zo rond of onder het vriespunt en de begeleidster zegt dat het in Botswana nog kouder gaat worden. En met mijn fleechslaapzak in de tent is dat niet bepaald prettig, ik ga waarschijnlijk wat dekens hier inslaan in Swakopmund.

Maar de tweede dag trokken we naar Orange River, de natuurlijke grens met namibia. Hier zaten we op een schitterende lokatie naast de rivier aan de Zuid Afrikaanse kant.

Dinsdag gingen we richting Fish River Canyon welke we door vertraging pas de dag erna konden bezichtigen. Na de Grand Canyon de grootste ter wereld, echt enorm indrukwekkend.

Gisteren was dan ook weer een schitterende dag, vroeg opstaan om half 6 om de tent af te breken, te ontbijten en 7 uur richting de zandduinen waar we door een gids rondgeleid werden. Dat is ook echt enorm indrukwekkend, tussen zandduinen hoger dan 100 meter en dat is dan zo goed als alles wat je kan zien met wat bosjes en enkele boompjes tussendoor. Vlak voor de zonsondergang beklommen we de bekende Dune 45 waar we een schitterend uitzicht hadden op (uiteraard) de zonsondergang met een horizon gevuld met zandduinen.

Vanmorgen was het dan weer vroeg opstaan, zelfde tijd, ijskoud zoals altijd, slapen deed ik met trainingsbroek, sokken, tshirt en trui een fleech slaapzak en nog een extra fleechdeken... en nog bevroor ik zowat!
Op dezelfde manier stapte ik de service truck in vanmorgen maar een paar uur later was het boven de 25 graden in dezelfde truck en ging alles weer uit.
Die kou zorgt ook voor behoorlijk korte nachten, ik denk dat het maximum aan slaap zo'n 5 uur is geweest. Maar gelukkig pept dat overlanden met blijkbaar op de een of andere manier flink op want energie heb ik genoeg :D

Maar nu dus in Swakopmund waar we tussen een flink aantal activiteiten konden kiezen. We zitten hier nog tot maandag, dan zullen we weer doortrekken.
Ik stop er zo goed als mee, zometeen met Russel (een australier), greg (een SA'er) en Big Boy (onze chauffeur) wat biertjes drinken. Vanavond gezellig met z'n allen uit eten en wie weet wat nog meer ;)

Ik weet even niet meer wat te vertellen dus hier hou ik het maar bij... geen idee wanneer ik weer de mogelijkheid heb een volgend berichtje te publiceren, misschien pas als ik in Zimbabwe ben (zo goed als aan het eind van de trip dus)...

grtn aan iedereen en tot redelijk snel alweer...

  • 30 Juni 2007 - 10:51

    Oma Winkel:

    bas weer genoten van je verhalen
    Hier valt ook veel regen tegenwoordig ,het lijkt soms wel herfst dag bas tot ziens je tijd daar schiet al weer op groeten van opa en oma

  • 30 Juni 2007 - 11:48

    Jolanda:

    Hallo Bas

    Fijn om weer iets van je horen.
    Je wist het toch dat het daar winter is om deze tijd, hier gelukkig niet.
    Je moet een pyama kopen ha ha! :) Dan kun je een pyamafeestje geven ahum. :P
    Wat maak jij veel mee, regelmatig denk ik terug aan toen we in ZA op vakantie waren.
    Geniet de komende 2½ week er nog van en dan kunnen wij genieten van jou verhalen als je thuiskomt.

    Groetjes Jolanda xxx

  • 30 Juni 2007 - 15:46

    Ro:

    Time flies! Maar 5 uur slapen is niet erg, in Mijdrecht-City heb je weer genoeg tijd om te slapen.

    Zelf ben ik tot 23 aug op vakantie...daarna doen we weer een borrel...lees ik nu goed dat die borrel wijn wordt?

    Laaaterss

  • 01 Juli 2007 - 11:42

    Jan:

    Hee Bassie, mijn jaloersheid op al die schitterende ervaringen van jou begint nu toch wel ernstige vormen aan te nemen hoor. Maar we hebben in jou ook een hele goeie verteller ontdekt :-)
    Dus gaan we straks alles thuis met een goed glas wijn (mag jij uitkiezen) nog eens helemaal herbeleven. Ik kan niet wachten. Nou nog 2.5 weekjes dan.
    Tot gauw.

  • 06 Juli 2007 - 11:22

    Lara:

    He Bas,
    Super, die trip. Hoop echt dat je met volle teugen geniet, want shit man....de 17e komt wel erg dichtbij.
    Neem je een flesje Mulderbosch mee? Is erg aan te raden (en lekker)!

  • 09 Juli 2007 - 19:47

    Gerrit:

    Ik heb nooit op je weblog geschreven maar wel alles van veraf meegemaakt Bas, ik vind dat je meer ballen hebt dan ikzelf (50) toen ik 21 was..... knap knap knap wat je nu al bereikt heb... seeyou... Gerrit

  • 09 Juli 2007 - 20:31

    Deborah:

    Beetje errug late reactie.. had t wel al gelezen hoor ;)
    Nog ffies en mn broertje is weer thuis ^^

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Een half jaar (o.a.) studeren aan de Nelson Mandela Metropolitan University in Port Elizabeth (Zuid Afrika) samen met: Jan --> breunesse.waarbenjij.nu & Jeroen --> jerom.waarbenjij.nu andere links: www.patrickinzweden.nl

Actief sinds 15 Nov. 2006
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 20909

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2014 - 23 April 2015

Half jaar reizen door Zuid-Oost Azie

16 Januari 2007 - 17 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: