Inpakken... - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Bas Winkel - WaarBenJij.nu Inpakken... - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Bas Winkel - WaarBenJij.nu

Inpakken...

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas

19 Juni 2007 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Dit voelt toch wel heel raar... een van mijn laatste dagen in PE, niet dat het nou zo'n geweldige stad is maar toch, je weet dat je veel mensen helemaal niet meer zal zien. De meeste zijn eigenlijk al vertrokken. En dat terwijl ik nog zo goed als een maand te gaan heb.

Maar even genoeg over dat, de laatste weken zijn ook weer voorbij gevlogen. We hebben vier dagen in J'Bay gezeten, zo'n beetje het surfparadijs van SA en dat was dan ook een van onze hoofdactiviteiten. We zaten in een backpackers op een hoge duin direct aan het strand, dat betekende dus dat we half 8 's-ochtends al in het water lagen. Maar de avonden hebben we ook goed besteed en de fishbowls smaakte ons goed.

Tussendoor nog een paar daagjes in PE gezeten maar van vorige week donderdag tot gisteren zat ik in Knysna, willen jullie de reden daarvan weten, vraag het me maar als ik terug in de lage landen ben. Het is om dezelfde reden dat ik morgen, 2 dagen eerder dan gepland, naar Kaapstad vertrek :).

Zaterdag begint namelijk het grote avontuur voor ons (bovenop het avontuur dat SA heet natuurlijk), we hebben nu een tocht uitgekozen die precies goed uitkomt. Zaterdag vertrekken wij dus vanuit Kaapstad met een service truck en gaan wij in 22 dagen Namibia, Botswana en Zambia aandoen (misschien ook Zimbabwe maar dat is niet helemaal duidelijk).
Voor het reisschema check http://www.africaonthego.com/FallsCape_dossier en klik op 'Cape to Falls Adventure'.
De 15e van juli zullen wij dan terug naar PE vliegen waar we de volgende dag doorvliegen naar NL en dus de 17e aan zullen komen wat dus het einde zal betekenen van ons half jaar SA.

Echt raar om daar zo bij stil te staan, minder dan een maand nog...

Maar ik ga weer verder met inpakken, moet nog veel te veel gebeuren voor ik vertrek, ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen. Arme ik :)

  • 19 Juni 2007 - 09:09

    Deborah:

    Hey Bassie,
    Je schema ziet er wel belachelijk druk uit.. kben benieuwd waar je de tijd gaat vinden het allemaal nog in te pakken. Maar, door al de drukte heb je wel weinig tijd erbij stil te staan dat je er niet zo snel meer terug zult komen, 'dat dan weer wel' (die zin doet me nog altijd denken aan dat we in de auto zaten, door de superarme dorpjes reden en die rasistische opmerkingen van Teeuwen aan het luisteren waren :P)
    Wel vreemd hoor.. het lijkt helemaal niet alsof je zolang bent weggeweest. Maarja, msn en de telefoon dragen daar natuurlijk wel aan bij.
    Geniet maar lekker van je vakantie (in je vakantie, tenzij je het echt een studietrip wilde noemen haha).
    *knuff*

  • 19 Juni 2007 - 09:27

    Lara:

    He Bas,

    Wauw, wat een gave trip. Heel veel plezier! Ben benieuwd naar al je verhalen en foto's. Die hoor en zie ik wel als je weer terug bent!

    doei,
    Lara

  • 19 Juni 2007 - 09:27

    Suus:

    Basje,
    Nog super veel plezier komende weken en geniet er nog even van! Tot in NL!
    (K)

  • 19 Juni 2007 - 10:18

    Hetty:

    Ha Bas,
    Ik krijg een beetje heimwee naar Zuid Afrika, je verhalen lezend. Surfen is weliswaar niet aan mij besteed, maar Knysna ken ik, en plekken uit je eerdere verhalen ook (zoals die hangbrug bij Stormriver Mouth). En Kaapstad natuurlijk. ´Prachtige trip ga je zo maken, veel plezier en tot over een maandje.
    Hetty

  • 19 Juni 2007 - 11:12

    Michelle:

    Klinkt allemaal helemaal super Bas! Geniet er nog maar even van! Ik kijk iig uit naar je welkom thuis feestje ;)

    Kus,

    Michelle

  • 23 Juni 2007 - 18:21

    Katwijk:

    Ja....Bas, dat valt niet mee.
    Van alle vrijheid naar het toch weer iets gestructueerder leven in Holland!
    Daarom des te meer: Geniet van de laatste weken in Afrika, dat nemen ze je nooit meer af.

  • 24 Juni 2007 - 10:09

    Oma Winkel:

    hey bas .
    Weer genoten van je verhalen .
    Geniet jij nog maar van je trip naar het nog onbekende voor jou
    Tot ziens bas
    Groetjes opa en oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Een half jaar (o.a.) studeren aan de Nelson Mandela Metropolitan University in Port Elizabeth (Zuid Afrika) samen met: Jan --> breunesse.waarbenjij.nu & Jeroen --> jerom.waarbenjij.nu andere links: www.patrickinzweden.nl

Actief sinds 15 Nov. 2006
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 20905

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2014 - 23 April 2015

Half jaar reizen door Zuid-Oost Azie

16 Januari 2007 - 17 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: