Op 25% alweer... - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Bas Winkel - WaarBenJij.nu Op 25% alweer... - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Bas Winkel - WaarBenJij.nu

Op 25% alweer...

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas

28 Februari 2007 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Ik kwam er net achter dat ik anderhalve week niks van mij heb laten horen dus ik vind het wel weer even tijd voor een update.
Ik krijg veel opmerkingen dat mensen over school willen horen. Nu zal ik die wens vervullen, hoewel dit meer zal leiden tot plezier voor degene die er weinig van willen horen, gewoonweg omdat ik er eigenlijk heel weinig zit!!! Ik zou op dit moment eigenlijk 2 vakken doen en ik had een 3e als reserve, maar 2 van die vakken zijn dus niet goedgekeurd (overlap met andere vakken). Jullie begrijpen dus dat ik nu met een heel druk schema zit… alleen dan dus voornamelijk gevuld met surfen en dat soort dingen. Maar niet getreurd, ik ga het ook wel wat drukker krijgen omdat er later een vak bij gaat komen (dat begint alleen wat later) en ik misschien ook nog een vak daar bovenop, maar daar heb ik nog geen zekerheid over. En daarnaast heb ik ook nog mijn scriptie die ik af moet maken. Maar voor zover dus over de uni…

Sinds afgelopen vrijdag hebben we er een (tijdelijke) vijfde bewoner bij… de broer van Jan: Bastian. Het zal jullie niet verbazen dat dit een wat vreemde kennismaking was toen ik dacht dat hij mijn naam al wist (maar dus eigenlijk zijn eigen naam zei) toen ik hem een hand gaf :P (voor degene die mijn officiële naam niet weten: dat is Bastiaan). Maar hij is een actief kitesurfer en we hebben hem al een keer in actie mogen zien. Gisteren dacht hij trouwens weer te gaan kiten alleen is hij op het strand in slaap gevallen. Toen Jan&Jeroen hem op gingen halen konden ze een flink rode kreeft wakker maken, echt waar, zo rood zie je ze niet vaak.
We hebben ondertussen ook weer de broodnodige braaien gedaan, waarbij we erachter kwamen dat onze crib niet de mooiste is hier in de buurt. Sterker nog, die gasten leven zo’n beetje in een villa en betalen nog eens minder dan ons ook (inclusief een super internetverbinding)! Dat huis is echt abnormaal… supermooi, een overdekte braai, een flinke tuin en een enorm terras. Maarja, je kan niet alles hebben denk je dan maar… en we zitten nog altijd in een van de betere verblijven hier.

Voor de volgende week staat er trouwens een trip in de planning. Gregor blijft hier maar Jan, Jeroen, Bastian & ik vertrekking dus richting Kaapstad (en gaan de Gardenroute doen). De datum van ons vertrek hangt nog af of we volgende week vrij van les kunnen krijgen maar het word of zaterdag of maandag zoals het er nu uitziet.

Gisteren stond ik er trouwens bij stil dat ik voor het eerst onbewust (met de fiets) correct een kruispunt benaderde. Met de omgekeerde manier van Bassie&Adriaan dus: ‘Kijk rechts, kijk links en nog een keer…’. Want dat is nog wel behoorlijk wennen, het links rijden is niet zo’n probleem, net zoals het goed uitkomen bij een afslag, maar je denkt nog altijd dat auto’s op een splitsing rechts rijden op de een of andere manier. Maar dat begint nu, na anderhalve maand, dus wel te wennen. Dat maakt me wel benieuwd hoe lang het duurt voordat ik weer aan de Nederlandse manier gewend ben.
Ik sta er nu net ook pas bij stil dat ik hier alweer 6 weken zit… op een kwart dus al!!! Wel een aardig eind, maar ik wil nou niet zeggen dat het enorm snel gaat. We doen aardig wat en ik heb ook wel het gevoel dat ik hier een tijdje zit.

Gisteren trouwens ook nog een filmpje bij de bios gepakt, was alleen niet zo heel geslaagd… de enige film die niemand van ons nog gezien had was Dream Girls. Nou, dat was dus 80% (als het niet meer was) gezang. Nu was dat de eerste helft nog wel uit te houden maar daarna wordt het toch wel iets teveel van het goede, zeker als ze nog eens allemaal klaagliedjes gaan doen ook… tussen de liedjes door was het wel een leuke film, maar telkens wanneer er een nummer begon zakte je weer weg in je stoel (en had ik het liefst oordopjes in gehad). Elk begin van een liedje was een garantie voor een gaap :P.

Ik denk dat ik het hier maar weer even bij hou, vanavond gaat het weer een braai worden… want: woensdag, braaidag! Maar dat geld eigenlijk net zo voor zondag… en zaterdag… en vrijdag vaak ook :D, maar wees gerust, gisteren zaten we bijna aan de kip, patat en appelmoes… alleen de appelmoes had er geen zin in. Vrijdag komt er ook volk voor de braai naar ons, ook omdat we het combineren met Gregor’s verjaardagfeestje, hij wordt dan namelijk 25 jaar!

Nu ga ik me toch maar even in de studieboeken storten (om degene tevreden te stellen die hier telkens om vragen), maar dat doe ik dus wel even lekker buiten in het zonnetje met 25 graden ;)

Laterssss!

  • 28 Februari 2007 - 15:11

    Lara:

    He Bassie,

    Leuk om je verhalen te volgen en foto's te zien! Ik hoor het al... de uni komt echt op de 2e (of lagere) plaats! ha ha ha. Ik wist het wel, zei het toch?!
    Ben wel jaloers hoor. Ik zit al weken in huis opgesloten en buiten regent het... wil ook wel eens lekker in de zon braaien!

    doeg!
    Lara

  • 28 Februari 2007 - 15:18

    Jan:

    Niet alleen het fietsen aan de goeie kant went maar het Engels praten (en denken) blijbaar ook. Ik las ergens "vertrekking".
    Dat wordt echt wennen als je terugkomt. Maar dat duurt dus nog nog ruim driekwart.
    Maar hoe zit het met die studiepunten nu 2 van de 3 vakken zijn vervallen?

  • 28 Februari 2007 - 15:55

    Opa En Oma:

    Bas,hier is het geen 25gr maar 10gr .Geniet er van.
    Wij genieten wel van jou
    verhalen
    Groetjes Oma

  • 01 Maart 2007 - 20:37

    Deborah:

    hey bassie! Goh.. ik wil ook wel weer zoveel braaien! Maargoed, de grote hoeveelheid zweedse chocola die ik nu thuis heb houdt me ook nog wel even zoet ;-). Over 7 weken ga ik waarschijnlijk naar Zweden, kan ik Patrickje misschien nog opzoeken want ik zit een half uur met de auto van Lund ^^.
    Kunnen jullie ook filmpjes online zetten van de mooie surf-val-momenten? of.. dat lukt vast niet met jullie verbinding. Misschien bij de Duitse buddy's thuis proberen!
    *knuff*

  • 03 Maart 2007 - 12:23

    Jus:

    hai klein negertje ;)
    tof dat je naar kaapstad gaat! en je gaat het zowaar wat drukker krijgen met school hahahaha! Ben blij dat je het naar je zin hebt! Heb ook eigenlijk wel zin om te surfen!

    kus, jus

  • 04 Maart 2007 - 19:27

    Jolanda:

    Hallo Basseman.
    We kijken nu naar batllestar galactica dat moet jij helaas missen!
    Wij missen helaas het mooie weer en vele vrije tijd dat jij hebt.:(
    De verhalen over de braai, daar heb ik best wel weer eens zin in maar dat duurt voor ons nog een tijdje als het zomer is. Ik denk als jij weer terug ben in Nederland. Maar dan heb jij er waarschijnlijk geen zin meer in.:(
    Maar dan gaan we een keer weer lekker buiten wokken :)
    Je studie (scriptie)is deze al klaar of heb je daar geen tijd voor ahum!
    Studeer ze en groetjes van mij Jolanda

  • 07 Maart 2007 - 12:59

    Oma Ali En Opa Jan:

    Hallo Bas
    Opa is geopereerd en het is hem reuze meegevallen, geen 100% maar 200%. Dus voor zijn andere oog is hij niet bang meer. Hij ziet met het geopereerde oog nu al veel beter.
    Verder gaat hier alles prima en bij ook zoals we gelezen hebben.
    Het lijkt wel of je daar op vakantie bent.
    Ben je al wezen bungee jumpen? Opa vond het maar niets toen ik het vertelde.
    Doe voorzichtig en geniet van alles.
    Groetjes voor jullie allen en voor jou xx van Opa Jan en Oma Ali.

  • 09 Maart 2007 - 14:14

    Mauritz:

    bassie... bij het oversteken dien je altijd twee maal te kijken naar de zijde die je eerst voorrang dient te geven! Daartussen één maal de andere zijde, dus die bassie en adriaangrap gaat niet op;) ....Tja, dat is de kennis van een verkeersregelaar. Maar ben blij dat je nog leeft tussen alle wilde beesten en ander "verkeer"

    truste

  • 12 Maart 2007 - 13:04

    Jan:

    ik heb even de fotoos van Jeroen bekeken Bas. Wat een geweldige ervaringen zeg. Heb je nou een veilig gevoel in die kooi met die haai aan de andere kant?

  • 04 Mei 2007 - 21:23

    Oma Winkel:

    je verhaal net gelezen
    wat geniet jij groeten van opa en oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Een half jaar (o.a.) studeren aan de Nelson Mandela Metropolitan University in Port Elizabeth (Zuid Afrika) samen met: Jan --> breunesse.waarbenjij.nu & Jeroen --> jerom.waarbenjij.nu andere links: www.patrickinzweden.nl

Actief sinds 15 Nov. 2006
Verslag gelezen: 66
Totaal aantal bezoekers 20905

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2014 - 23 April 2015

Half jaar reizen door Zuid-Oost Azie

16 Januari 2007 - 17 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: