Weer een weekje verder... - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Bas Winkel - WaarBenJij.nu Weer een weekje verder... - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Bas Winkel - WaarBenJij.nu

Weer een weekje verder...

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas

12 Februari 2007 | Zuid-Afrika, Pretoria

Zo, weer een weekje voorbij, we zitten hier nu toch alweer bijna een maand en het begint aardig ‘normaal’ te worden. Vorige week de echte eerste les en dat was toch wel weer een aardige domper, maarja… ‘tis natuurlijk niet alleen maar vakantie hier. Ik hou verder maar op over de uni, daar zitten jullie toch niet op te wachten.

Vrijdag hebben we een braai gedaan bij onze Duitse vriendinnen (waar ook een aantal Zuid Afrikanen waren) maar die viel aardig in het water, of anders gezegd, het water viel op de braai. Het regent (en stormt) hier namelijk al sinds vrijdag maar nu begint het volgens mij gelukkig te minderen. Binnen was het dan ook erg gezellig (flink proppen) aangezien de woonkamer daar even groot als onze slaapkamers was (1/3 van onze woonkamer/keuken).
Over de regen gesproken, die heeft ook al aardig de ware kwaliteit van mijn fiets laten zien, de kettingkast, ketting en zo goed als alle schroeven zijn ‘mooi’ bruin gekleurd. Ik denk dat ik hem maar binnen ga zetten voortaan, anders haalt hij de volgende maand niet meer.

Zondag zijn we naar het Tsitsikamma Park geweest dat op zo’n 180 km van PE ligt. Geen echt gamepark maar meer om wandelpaden te volgen. Op zich best leuk, maar toch wat minder als het ineens enorm begint te hozen als je een 200-300 meter hoge berg beklommen hebt (bij Storms River). We zagen echt de regen aankomen van daar boven en waren dus drijfnat toen we weer beneden waren. We hadden niet echt de beste dag uitgekozen voor een bezoek aan dit park, misschien dat we het later, op een mooiere dag, eens over doen. Maar het was wel een enorm mooi uitzicht dat je van daarboven had en het geklim was weer eens goed voor de conditie.
Omdat we toch graag voor het donker weer in PE wilden zijn zijn we daarna terug gegaan en hebben we niet nog een wandelpad gedaan (de regen had er ook wel enigszins invloed op).
De divemasters van Jan & Jeroen hebben ons trouwens ook overgehaald om onze Advanced Open Water te halen. Hier hoeven we eigenlijk niet eens zoveel voor te doen. Een klein beetje theorie en 5 zogenoemde Adventure Dives. Volgens de lijst: een Deep Dive, een Wreck Dive, een Drift Dive, een Naturalist Dive (Fish and Reef Identification) en een Shore/Navigation Dive. Dit gaan we waarschijnlijk over een paar weken gespreid doen. Ik heb er al behoorlijk zin in.

Vlak voordat we naar het Tsitsikamma Park gingen zaten we trouwens ook met een probleempje. De gootsteen in de keuken was verstopt. Wat Jeroen er de vorige keer met het afwassen ingedaan had wisten we niet maar toen we vanochtend bij de Rolf de huisbaas een ontstopper haalde werd het na een kwartiertje pompen door Jan aardig duidelijk: er schoot ineens een vaatdoekje uit de gootsteen!!! Ja… die gaan er vrij lastig door heen meestal…

Maar hier komt het weer: het internet… we zitten nu nog steeds te internetten op de parkeerplaats… sterker nog… we rijden hier zelfs met de laptop op onze schoot van parkeerplaats naar parkeerplaats omdat de plekken met de beste verbinding soms bezet zijn. De beste plek is een invalidenparkeerplaats naast de ingang van het winkelcentrumpje die we eigenlijk altijd bezetten.
Maaaaar… we hebben weer eens een toezegging gekregen. Eigenlijk zouden we vrijdag al gebeld worden, maar ‘verrassend genoeg’ kregen we dus geen belletje. Dus hebben we vandaag zelf maar weer gebeld. Nou, ze zeggen nu dus donderdag te komen om het aan te sluiten. Helaas niet draadloos… want dat zou ons weer een extra 100 euro kosten. Maar jullie zullen het vanzelf wel merken…

Dit is nu weer een flink korte, het nieuwe is er allemaal een beetje vanaf denk ik. Misschien binnenkort weer een langere.

Grtn!

Ps. Check http://picasaweb.google.nl/jeroen188 voor de foto's !!!

• 12 Februari 2007 - 17:58

Opa En Oma:

dag bas
    net je verhaal weer gelezenje houd ons goed op de hoogte we weten nog meer van je dan toen je thuis was
    we vinden het heel leuk hoor
    groeten oma

• 12 Februari 2007 - 18:52

Jan (w):

Hee Bas, je zat vast toch wel lekker warm tussen je Duitse vriendinnen. Wij zitten trouwens juist wel op je (natuurlijk zeer succesvolle) studieresulaten op de uni te wachten hoor. Gelukkig zien we jullie ook hele nuttige huishoudelijke kennis opdoen. Les 1; de verstopte afvoer, met succes afgesloten. Op naar de (niet) aangebrande soep, of Bobotie. Heel veel plezier en succes verder Bas. En blijven schrijven hoor. Wij bellen je wel weer. Misschien kunnen we de volgende keer skypen.

• 13 Februari 2007 - 00:47

Ro.:

bas we willen foto's (hint: duitse vriendinnen). Leuk je weer gesproken te hebben op msn, take care!

Ro.

• 13 Februari 2007 - 18:39

Deborah:

Hey Bassie! Ik wil ook mn advanced open water ^^! Wel tof hoor...
    Kmoet zeggen erg benieuwd te zijn naar het niveau daar op die zuid-afrikaanse universiteit. Hopelijk hoef je echt niet meer dan die 5-20 pagina's per week te lezen ;-).. dat moet ik hier per dag *zucht*

knuff!

• 16 Februari 2007 - 10:45

Niko:

Ha Bas,
    Lees je ervaringen ongeveer wekelijks. Leuk zeg, die duikcursus!
    "Ik hou maar op over de uni, daar zijn jullie toch niet in geïnteresseerd!" >>> Maar daarvoor bén je daar toch?! De eerste les een domper??? Dat maakt mij wel nieuwsgierig hoor! :-)
    Groetjes,
    Niko

• 16 Februari 2007 - 11:48

Freek:

Hey Bassie!
    Erg leuk je verhaaltjes te lezen! En wil idd net als ro graag foto's zien van je duitse vriendinnen ;)

Have fun!
    Groeten, Freek.

• 17 Februari 2007 - 10:43

Gul:

Bassie, wat een mooie verhalen weer... Jij leert echt het leven ontdekken zo he? "Aai poesje, aai poesje... ROTKAT!" leuke foto's... meer duitse vrouwen...
    truste..