Weer wat daagjes verder - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Bas Winkel - WaarBenJij.nu Weer wat daagjes verder - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Bas Winkel - WaarBenJij.nu

Weer wat daagjes verder

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas

31 Januari 2007 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hier weer een berichtje vanuit het inmiddels iets minder zonnige PE. Afgelopen dagen zijn niet zo enorm actief geweest, alleen vandaag was wel weer een leuke (maar ook wel weer een beetje vermoeiende) uitzondering.

Zondag zijn we met de auto naar Sadinia Bay geweest. Het groepje Duitsers zat daar al en dus dachten wij er ook maar heen te gaan. Ik zat ‘lekker’ liggend op de achterbank omdat we de surfplanken ook mee wilden hebben (doe ik dus NIET meer) en toen we aankwamen bleken de golven drama te zijn…
Verder was het water ook ijskoud en de wind was als vanouds lekker hard. Toch nog maar een paar uurtjes daar gezeten/gelegen omdat het niet direct naast de deur was. Ik moet toegeven dat het zeker wel een mooi strand was (volgens Duitse bron een binnen de top10 van mooiste stranden van Zuid Afrika). Foto’s zijn te vinden op de site van Jeroen.

Maandag was de dag dat Jan & Jeroen met hun duikcursus (Padi) begonnen. Ik heb ze gedropt bij een winkelcentrum waar ik zelf ook nog wat rondgedwaald heb. Daarna ben ik richting appartement gegaan en het een en ander gedaan en ook nog met de fiets een rondje door Summerstrand gereden. Ook nog de surfplank gepakt en geprobeerd wat te surfen maar de golfen waren helaas drama en het water bleek hier nu ook ijskoud te zijn. Jan & Jeroen waren pas 7 uur klaar met hun duikcursus, wat een hele dag theorie was dus rond die tijd mocht ik ze weer ophalen.

Dinsdag weer een duikcursusdag voor Jan & Jeroen. Ik besloot maar m’n fiets te pakken en naar de uni te gaan. Daar heb ik nog wat geïnformeerd over de officiële registratie en de vakken die ik kon kiezen. Daarna ben ik de campus wat gaan verkennen, wat zelfs op de fiets nog een aardige opgave is. Ik heb trouwens ook al de aapjes (doodshoofdjes of iets in die richting) op het universiteitencomplex gezien. Een groepje met een aantal jonkies, wel grappig om te zien. Je moet ze alleen geen eten laten zien, want dan schijnen ze aardig gevaarlijk te kunnen zijn.

Maar vandaag hebben we alsnog de city/township tour en het bezoek aan het Kragga Gamma Game Park gedaan. Eigenlijk zouden Jan & Jeroen gaan duiken maar omdat de zee te ruig is ging dat niet door. Eerst Fort Frederick bezocht, een klein fortje met een mooi uitzicht over haven/stad. Daarna met de bus door een township, welke trouwens heel gevarieerd is. Soms echte bouwvallen van golfplaat… en dan ineens weer een heel mooi gebouw ertussen.
Maar hierna dus naar het Kragga Gamma Game Park. Na een flinke tocht met de bus kwamen we eraan. Hierna zijn we overgestapt in drie andere auto’s waarin je wat hoger zat en een mooi zicht had over de omgeving. Hoewel het park aanzienlijk kleiner was dan de parken die ik een half jaar geleden bezocht had was het nog wel leuk om er rond te rijden. Het was er daardoor echter wel meer als een dierentuin. Allerlei dieren gezien, zoals zebra’s, wrattenzwijnen, impala’s, springbokken, giraffen, neushoorns. Deze had ik allemaal al gezien. Het leuke was dat we echter ook nog een aantal cheeta’s gezien hebben. Het was alleen wel jammer dat die in een heel klein gebied zaten… zo goed als een dierentuin eigenlijk.
Maargoed, dat was vandaag dus… wat we morgen gaan doen weten we nog niet helemaal zeker… er schijnt weer een behoorlijke wind te zijn en duiken zal er voor J&J dus waarschijnlijk weer niet inzitten.

Anywayz… ik kap er weer mee…

Groeten aan iedereen in de koude lage landen (sorry ik kan er niks aan doen) !!!

  • 31 Januari 2007 - 19:58

    Jolanda:

    Leuk om de foto's te zien van de dieren (de foto's lijken op die wij gemaakt hebben). Je hebt al gelijk een neushoorn gezien dat is wel snel vergeleken met onze vakantie. Het gras en de bomen zijn wat groener. Wat leuk dat je een cheeta’s gezien hebt.
    Geen strandfoto's maar die komen waarschijnlijk nog.
    Leuk om de verhalen te horen hoe de omgeving eruit ziet.
    Doe je duikvrienden maar de groetjes.

    Jolanda
    xxx

  • 31 Januari 2007 - 21:18

    Lara:

    ha Bas,

    Ik zie het alweer: duiken, surfen, game park....druk druk druk, die uitwisseling! KOm je nog wel ns op de NMMU? Ik weet iig waar ik het voor doe, dat werk van me ;-)

    Hier in 'insomnia house' gaat het goed. De kleintjes worden groot en doen het zoals het hoort: slapen, eten, poepen, plassen en huilen.

    Hoe is t met je blauwe lip?

    Ik blijf je verhalen lezen, leuk. Veel plezier!

    groetjes, Lara

  • 01 Februari 2007 - 14:03

    Opaenoma:

    bas opa en ik genieten van je verhalen
    groeten van oma

  • 02 Februari 2007 - 15:11

    Hetty:

    Het is inderdaad wel afzien Bas. Ik hoop dat je het volhoudt tot de 'zomer'! Leuk in elk geval om je verhalen te lezen, dan droom ik mezelf weer even even terug naar de Oostkaap. Veel plezier en succes met de studie..
    Hetty

  • 03 Februari 2007 - 16:50

    Gul:

    winkeltje tussen de aapjes! pas je wel op dat je niet in de kudde verzeild raakt? mooie verhaaltjes...Vliegen, rennen springen duiken vallen en... weer opstaan... truste

  • 03 Februari 2007 - 16:50

    Gul:

    winkeltje tussen de aapjes! pas je wel op dat je niet in de kudde verzeild raakt? mooie verhaaltjes...Vliegen, rennen springen duiken vallen en... weer opstaan... truste

  • 04 Februari 2007 - 16:10

    Rutger:

    Bas,

    Leuk al die verhalen! Doe voorzichtig in het uitgaansleven he...

    We houden je in de gaten!

    Rut

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Een half jaar (o.a.) studeren aan de Nelson Mandela Metropolitan University in Port Elizabeth (Zuid Afrika) samen met: Jan --> breunesse.waarbenjij.nu & Jeroen --> jerom.waarbenjij.nu andere links: www.patrickinzweden.nl

Actief sinds 15 Nov. 2006
Verslag gelezen: 88
Totaal aantal bezoekers 20914

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2014 - 23 April 2015

Half jaar reizen door Zuid-Oost Azie

16 Januari 2007 - 17 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: