Weer een (hele) snelle update - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Bas Winkel - WaarBenJij.nu Weer een (hele) snelle update - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Bas Winkel - WaarBenJij.nu

Weer een (hele) snelle update

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas

27 Januari 2007 | Zuid-Afrika, Pretoria

Nu toch weer snel een berichtje. Ik zit nu te internetten vanuit de auto, we staan op een invalidenparkeerplaats en op 4 meter afstand van het internetcafé. Ze hebben hun draadloze verbinding niet beveiligd hier dus we hebben op deze manier een gratis verbinding, het is misschien niet zo relaxt om met je laptop op de achterbank van een Golf city chico maar we blijven Nederlanders!

Gisteren hadden we weer een onderdeel van de introductie. We gingen naar Bayworld waar we eerst door een museum hebben gelopen. Hierna gingen we nog naar een dolfijnenshow. Daarna werden we gedropt bij een groot winkelcentrum in central PE. Hier hebben we een paar uurtjes rondgelopen met een paar Duitsers. Later in de middag zijn we onze shortboards wat meer wezen uitproberen. De wind kwam vanuit het land wat ervoor zorgde dat de golfen een stuk beter waren en we geen last hadden van Blue Bubbles (een soort kleine lange kwallen). We hebben inmiddels wel gemerkt dat we geen natuurtalenten zijn maar we hebben de tijd.

Vandaag zou de city/township tour en het bezoek aan het game park zijn maar het introductieschema klopte niet. We zaten met een handjevol studenten te wachten maar de bussen kwamen niet en niemand van international was in de buurt. Waarschijnlijk gaan we woensdag, donderdag of vrijdag, dan staan er weer van zulke tours in de planning (we zijn daar dan niet voor ingeschreven maar we zien wel hoever we komen).

Ik hou het nu even hierbij, groeten vanuit een iets minder zonnig PE dan voorheen. Dat hebben we vannacht trouwens ook flink gemerkt. Na te zijn uitgeweest stapten we op onze fiets terug naar het appartement waar we drijfnat aankwamen. Het heeft hier in ieder geval flink geregend maar ik hoorde van Jeroen, die hier schuin voor mij in de auto met zijn laptop zit, dat het hier morgen weer zonnig zal zijn met zo'n 30 graden!

• 27 Januari 2007 - 14:01

Opa En Oma:

weer even een snel berichtje terug
    erik komt zo met morris en yesse
    ik kijk weer uit naar je volgende verhaal
    een prettig weekend bas
    oma

• 27 Januari 2007 - 16:56

Eevje:

Hoihoi,
    echte hollanders hoor. maar het is een goed alternatief voor het internetcafe.
    Het is leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt. Ga je er ook nog wat studeren? of word je binnen een half jaar een prof in surfen? ;)

Eevje

• 27 Januari 2007 - 18:52

Jan:

Yo Bassie,
    Ik lees bij Jan iets over lekkere slakken. Deborah zal jaloers zijn. Jammer van de kwallen maar ik lees eigenlijk alleen maar luxeproblemen van jullie. Gezellig toch, met z'n drietjes internetten in een Golfje. Ik ben razend benieuwd naar jullie eerste foto's. Thuis is alles OK hoor. Groeten ook aan Jeroen en mijn naamgenoot.

• 27 Januari 2007 - 19:26

Deborah:

Slakken.. jaloers.. right. Goh, ik zit hier heerlijk chill the internetten op de bank terwijl we stargate aan het kijken zijn.. Misschien wordt jij dan weer een beetje jaloers :P.
    Nu even kijken of Laurna nog een leveltje hoger wil komen. Hopelijk is je lip trouwens weer een beetje heel!
    Ik kan niet wachten tot jullie internet hebben en we 'tha crib' via de cam kunnen zien. Tziet er echt mooi uit allemaal hoor, wel jammer van de afstanden..
    Ik ga weer ff verder kijken!
    xje

• 27 Januari 2007 - 20:43

Jolanda:

Je gaat nu zeker regelmatig met de auto naar het internetcafé, dat is lekker goedkoop.
    Het bier kost ook niet veel, je houd straks nog geld over.
    Begin je al een kleurtje te krijgen of valt het wel mee.
    Leuk om die verhalen van jou, Jeroen en Jan te lezen. Blijf maar schrijven dan lijkt het net of je vlak bij ons bent maar dan op de laptop.
    Groetjes Jolanda xxx

• 27 Januari 2007 - 23:37

Patrick:

Hey Bas!

Goednieuws van je internet. En idd, Nederlanders he staan we bekend om :D

Ik kan melden dat ik afgelopen weekend in Kopenhagen ben geweest. Dat was ontzettend leuk en de terugweg na het stappen was legendarisch. Ik zal het morgen op mn blog zetten.

Keep up!

Patrick

• 28 Januari 2007 - 11:43

Wim En Stefke:

Hey Bas
    Wat leuk om je verhalen en belevinissen zo te volgen, je bent inderdaad een echte nederlander (gratis internetten), wat zullen je ouders trots op je zijn.
    Je moet wel stevig blijven oefenen op de golven hoor dan lukt het je best!
    Wij gaan vanmiddag naar Lara en Yoginder de baby's bekijken.
    Ben benieuwd naar je volgende verhaal(tje).

Later.

• 28 Januari 2007 - 14:28

Corrie:

hoi Bas,
    leuk geschreven jullie ervaringen, het lijkt net of je er een beetje bij bent.
    (moeder van Jerom)

• 30 Januari 2007 - 20:51

Opa Jan En Oma Ali:

Hallo Bas.
    Jongen wat heb jij al veel beleeft in die korte tijd.
    Blauwe lip, surfen en goedkoop internetten, 14 dagen weg en dan al zoveel meegemaakt.
    Bij ons is alles prima. Opa wacht op een oproep voor een operatie aan zijn ogen daar is hij bang voor hoor! Maar iedereen zegt dat het reuze meevalt.
    Met mij gaat het nu ook goed, geen pijn meer en hopelijk blijft het ook zo.
    Verder gaat hier alles gewoon zijn gangetje en van jou blijven volledig op de hoogte.
    Hou je haaks en groetjes van Opa Jan en Oma Ali ook voor Jan en Jeroen.