Visum binnen! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Bas Winkel - WaarBenJij.nu Visum binnen! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Bas Winkel - WaarBenJij.nu

Visum binnen!

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas

21 December 2006 | Nederland, Amsterdam

Jaja, vanochtend was mijn 2e bezoekje aan de ambassade van Zuid Afrika in Den Haag en ik heb een mooi papiertje in mijn paspoort geplakt gekregen (ongelofelijk wat ik allemaal voor dat kleine dunne dingetje heb moeten doorstaan, al dat bureaucratische gedoe).

Maar ik heb hem binnen, wat dus betekend dat ik, op een gepakte koffer na, klaar ben voor mijn reis. Samen met twee medestudenten, Jeroen (jerom.waarbenjij.nu) en Jan (breunesse.waarbenjij.nu), vertrek ik 16 januari om een half jaar te studeren (maar, ho... niet te veel he!) aan de Nelson Mandela Metropolitan University in Port Elizabeth.
Tot 17 juli zullen jullie het dan zonder mij moeten doen, maar alleen in levende lijfe dan he... want op deze site zal ik het thuisfront op de hoogte houden van onze spannende avonturen.

Bij deze ook gelijk prettige feestdagen gewenst, ik ga er in ieder geval nog een mooie tijd van maken, deze laatste paar weekjes in de lage landen!

  • 22 December 2006 - 18:36

    Ben:

    Ha bas, je kent me niet. Ik maakte net een account aan bij waarbenjenu.nl en zie dat jij ook al naar het zonovergoten Zuid Afrika gaat.

    Verwacht mijn visum binnenkort in de bus. En dan ook naar Port Elizabeth! 11 februari.

    Jij alvast een goede reis!



  • 22 December 2006 - 18:37

    Meesterben:

    waarbenjenu.nl

  • 29 December 2006 - 18:42

    Jurgen:

    bassiebassiebassiebassiebasssssiebbaaassssiebaasssiieeebassssieeeebaasssiiieeebaasssssssssssssssssieeeeeeeeeeeeeaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhbasbasbasbabsabsbaasbas

  • 02 Januari 2007 - 18:41

    Johan:

    Gefeliciteerd met je visum en leuk dat je gaat studeren in mijn oude woonplaats Port Elizabeth, ZAF en dat je op mijn verjaardag, 17/7 terug komt. Je gaat van de winter over naar de zomer daar, erg lekker. Die 4 hockey wedstrijden kunnen ze volgens mij ook zonder jou.
    Bye dankie.

  • 10 Januari 2007 - 17:13

    Lara:

    phew, gelukkig is je visum op tijd! Anders had ik toch nog in de problemen gekomen, wellicht hihi.

    Kan me voorstellen dat het heel erg spannend is. Je zult soms denken 'waar ben in aan begonnen...ik laat zoveel achter en weet niet wat me te wachten staat' Het begin zal wel even wennen zijn, maar voor je het weet, vliegen de weken voorbij. En dan ineens zit je in het vliegtuig terug naar NL en denk "wat is dit half jaar toch snel voorbij gevlogen!" Geloof me, ik spreek uit ervaring en hoor dit elk semester weer van alle studenten!!

    Heel veel plezier in PE/ZA!!! Zeg maar tegen Tohiera en de rest dat we familie zijn...zal best helpen! ;-)

  • 14 Januari 2007 - 10:42

    Jeroen:

    @ LARA
    Ja misschien krijgen we dan een mooi huis ipv een kartonnen doos :D

  • 14 Januari 2007 - 16:50

    Deborah:

    Hey bas! Ik laat oma even de site zien... weet wel dat ze elke dag zal kijken ;)
    knuff, je zusje

  • 14 Januari 2007 - 17:02

    Jan:

    yo bassie, de minuten tikken voorbij. zo zit je nog gezellig met je vrienden, nu met je familie lekker eten en straks ben je (op) weg naar SA. Zal wel ff wennen zijn. Ik ben best wel jaloers op je hoor. Maar over een jaar of 15 heb ik ook vrije tijd zat hoop ik. groetjes, jan

  • 15 Januari 2007 - 21:15

    Jolanda:

    Het komende halfjaar zal ik je best wel missen alleen je laptop, stargate, en de vele vieze kleding niet. Een advies voor jou, ga niet gelijk te lang in de zon zitten bruin word je toch wel. Heel veel rustige studieplezier en geniet er maar van. Groetjes Jolanda

  • 17 Januari 2007 - 00:38

    Patrick:

    Hey Bassie,

    Heel veel geluk, plezier en lol gewenst vanuit Zweden! Het is hier echt heel erg leuk. Ik weet zeker dat het bij jou in Zuid-Afrika net zo leuk gaat worden! Geniet er van, ik houd je weblog op de hoogte!

    Hej Da!

    Patrick

  • 17 Januari 2007 - 11:49

    Jus:

    hai basje,
    hoe gaat het? is het allemaal een btje goed gegaan met de kamer?
    Nou ik ga je missen hoor! Maar geniet er van, maak er een toptijd van en over een half jaar ben je er gewoon weer bij!
    dikke kus

  • 17 Januari 2007 - 20:44

    Melissa:

    Al aangekomen?????? =)

  • 17 Januari 2007 - 22:22

    Opaenoma:

    net gehoord dat je vanavond in ieder geval vast een bed hebt
    het is hier niet zo best weer veel regen en wind bas veel groetjes van ons
    opa en oma

  • 17 Januari 2007 - 22:38

    Suus:

    Bassssieee....
    Goed aangekomen? Ist leuk daar of nog erg wennen?
    Echt super veel plezier daar!! Geniet er van, het gaat vast te snel voorbij:|
    Kus Suus

  • 18 Januari 2007 - 23:24

    Ro:

    bassie.wewilleneenbericht.nu!

  • 18 Januari 2007 - 23:43

    Geoffrey:

    hey die Bas

    Mooi dat alles goed gaat daaro en dat je er klaar voor bent om nu echt te gaan studeren haha. Wel weer heel thuis komen straks zonder negerin aan je broek he haha.

    Groetjes Geoffrey
    (broer van Patrick)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Een half jaar (o.a.) studeren aan de Nelson Mandela Metropolitan University in Port Elizabeth (Zuid Afrika) samen met: Jan --> breunesse.waarbenjij.nu & Jeroen --> jerom.waarbenjij.nu andere links: www.patrickinzweden.nl

Actief sinds 15 Nov. 2006
Verslag gelezen: 90
Totaal aantal bezoekers 20894

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2014 - 23 April 2015

Half jaar reizen door Zuid-Oost Azie

16 Januari 2007 - 17 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: