Rare 'Wat' (tempel) & trekking in Chiang Rai - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Bas Winkel - WaarBenJij.nu Rare 'Wat' (tempel) & trekking in Chiang Rai - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Bas Winkel - WaarBenJij.nu

Rare 'Wat' (tempel) & trekking in Chiang Rai

Blijf op de hoogte en volg Bas

18 November 2014 | Thailand, Chiang Rai

Toen ik in Chiang Rai aankwam was het gelijk al duidelijk dat dit qua toerisme in het centrum zelf stukken minder te bieden had.

Ik heb het daarom vooral erbuiten gezocht en heb de dag na aankomst een scooter gehuurd en ben naar Wat Rong Khun gegaan. Een schitterend mooie maar compleet absurde tempel. Bij de ingang wordt je begroet door 'om hulp vragende armen' die uit uit de grond komen en de wachters (beelden) die daar staan zijn ook best beangstigend. En dan ben je nog niet binnen geweest waar wand tekeningen zijn van een vliegtuig die het World Trade Center in vliegt en het een en ander aan Star Wars en tekenfilm figuren.
Je begrijpt het al, deze tempel hoef je niet enorm serieus te nemen ;-).

Maar daarnaast ben ik dezelfde dag in mijn eentje nog helemaal naar Mae Salong gereden. Enorm veel spaarheldbochten (vraag Jan maar om de vertaling) en behoorlijk de hoogte in wat leidde tot schitterende uitzichten! Ik kwam behoorlijk in de schemer terug maar dat was ook een heel leuke ervaring. Continue tussen tig locals op de scooter rijden was ik wel de bezienswaardigheid maar ik voelde mij al helemaal tijd... het blijft heerlijk, dat motor/scooter rijden :-).

De twee dagen hierna heb ik met een groep een trektocht door de jungle gedaan wat ook een heel mooie ervaring is geweest. Wederom heel mooie uitzichten en het gevoel dat je in de 'middle of nowhere' zit.
Onderdeel hiervan was dat er voor ons gekookt werd in bamboo wat ons zeer goed smaakte. Echt een aanrader mocht je langs Chiang Rai komen!
Ook in een heel basic hut op palen geslapen en gezellig met de andere reizigers aan de Chang bier gezeten, je maakt het echter nooit erg laat aangezien je zo kapot bent van het lopen op zo'n dag.

  • 09 December 2014 - 12:28

    Jan:

    Is toch iets van Jolanda, die "spaarheldbochten"?
    Een van de angsten uit haar jeugd meen ik. ;-)

  • 09 December 2014 - 18:02

    Jolanda:

    Nee, dat komt door jou Jan. Jij met je omdraai woorden. HAARSPELDBOCHT........
    Best handig als je alleen bent dan hoef je met niemand rekening te houden ;-)
    Lijkt mij ook wel leuk alles op een scooter rond te rijden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Een half jaar (o.a.) studeren aan de Nelson Mandela Metropolitan University in Port Elizabeth (Zuid Afrika) samen met: Jan --> breunesse.waarbenjij.nu & Jeroen --> jerom.waarbenjij.nu andere links: www.patrickinzweden.nl

Actief sinds 15 Nov. 2006
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 20888

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2014 - 23 April 2015

Half jaar reizen door Zuid-Oost Azie

16 Januari 2007 - 17 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: