Tubing in Vang Vieng - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Bas Winkel - WaarBenJij.nu Tubing in Vang Vieng - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Bas Winkel - WaarBenJij.nu

Tubing in Vang Vieng

Blijf op de hoogte en volg Bas

29 November 2014 | Laos, Vangviang

Was Vang Vieng tot ruim 2 jaar geleden nog berucht om de alcohol en drugs die gebruikt werd door de toeristische jeugd, inmiddels is dit behoorlijk minder geworden en ik moet zeggen, ik vind het nu een prima mix.

Het tuben is nog niet verdwenen maar er zijn veel minder barren langs de Mekong open (slechts 4 per dag) en tegelijkertijd wordt er op toeristisch vlak veel meer focus gelegd op kayakken, de grotten en het genieten van de omgeving. En die omgeving is in een woord GEWELDIG!

Zelf ben ik de eerste dag wezen tuben in een 400 meter diepe grot (echt heel grappig om je in zo'n smalle grot voort te trekken aan een touw & een hoofdlamp om nog wat te kunnen zien, hilarische toestanden met de anderen die dezelfde trip deden). Het tweede deel van de dag was kayakken terug naar Luang Prabang (we waren eerder op de dag met een tuktuk zo'n 8km stroomopwaarts gebracht).

De twee dagen hier opvolgend heb ik beide de tube gepakt om de barren te bezoeken. En hoewel dit blijkbaar stukken minder sensationeel is geworden heb ik mij beide dagen prima vermaakt! Het is een stuk rustiger dus je moet niet te vroeg naar de volgende bar vertrekken (anders ben je de enige daar) maar als je dit toch doet (wat wij een keer deden) zie je wel iedereen langzaam binnen komen en zie je hoe er langzamerhand een feestsfeer ontstaat.
Ook hebben alle barren wel iets speciaals. De een modder volleybal, de ander boxen (zittend op een liggende paal welke boven een modderbad hangt) maar je kan ook gewoon Jeux des boules spelen (dat kan je hier bijna overal aangezien Laos vroeger onder Frans gezag was).

Het uitgaansleven in Vang Vieng is ook echt legendarisch. De Sakura bar heb ik elke avond bezocht en de sfeer was er elke keer weer heel goed. De bar is echt heel basic maar dit maakt het juist zo geweldig passen bij Vang Vieng.

Naast Vang Vieng zelf heb ik ook super leuke mensen ontmoet. Er zijn enorm veel Koreanen hier (komt doordat er op hun TV een programma is geweest over Vang Vieng & Luang Prabang en nu komen ze met hordes deze kant op!) en deze heb ik dan ook tijdens het kayakken ontmoet. De dagen erna ben ik met hen (en twee Fransen) omgegaan en ben ook nog naar een Koreaanse BBQ gegaan. Koreanen zijn echt super sociaal (delen ook alles qua eten) en ik heb een super tijd gehad met hen. Misschien toch ook eens een keer naar Zuid Korea ;-)

  • 07 December 2014 - 12:18

    Deborah:

    Het zal nu inderdaad wel een stuk anders zijn dan toen ik er was. Er overleden toen nog ten minste 2 toeristen per maand (de week voor ik er was, was er nog een Engelse jongen van 18 overleden). Goed dat ze de situatie veiliger hebben gemaakt!

    Laos is een prachtig land he, qua natuur en bergen en zoals je in je andere verhalen al noemde de 'spaarheldbochten' ;-). De nachtbus naar het zuiden was daardoor wel doodeng (de buschauffeur vond inhalen midden in een haarspeldbocht hoog in de bergen normaal). Kortom: geniet maar rij voorzichtig ;-). Erg tof ook die motortochten. Ik zeg: laten we dat herhalen in de Filipijnen?

    Je lijkt het backpack-virus inmiddels wel te pakken hebben gekregen. Ook fijn dat je zulke leuke mensen hebt ontmoet onderweg! Reizen is geen vakantie he :P. Tijd om je blog bv bij te houden moet je echt maken. Maar, fijn weer wat leesvoer te hebben.

    Enjoyyyyy!!
    Kus, je zus

  • 07 December 2014 - 19:36

    Jolanda:

    Leuk om je verhaal te lezen, zelf zou ik nooit in zo een grot gaan (claustrofobie).
    Die barretjes lijken mij ook wel gezellig. Fijn dat je leuke mensen ontmoet :-)
    Fijne vakantie, volgende keer een aantal foto's erbij.

  • 08 December 2014 - 09:40

    Jeroen:

    Wow! Klinkt als een mooi avontuur, buurman! Geniet ervan!

  • 22 December 2014 - 14:19

    Maurits:

    Misschien moeten we dat tuben hier ook maar invoeren. Voorlopig wordt er hier vooral geyoutubed! Ja Koreanen zijn een bijzonder volk. Zo vaak verward met Chinezen of Japanners, maar toch echt een eigen volk. Ben benieuwd naar je verdere ervaringen met ze. Foto's zien er goed uit. Echt avontuurlijk en toch heel relaxed... Maak nog maar wat mooie uitzicht en uitgaansfoto's :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Een half jaar (o.a.) studeren aan de Nelson Mandela Metropolitan University in Port Elizabeth (Zuid Afrika) samen met: Jan --> breunesse.waarbenjij.nu & Jeroen --> jerom.waarbenjij.nu andere links: www.patrickinzweden.nl

Actief sinds 15 Nov. 2006
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 20883

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2014 - 23 April 2015

Half jaar reizen door Zuid-Oost Azie

16 Januari 2007 - 17 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: