Loi Kratong in Chiang Mai (even een inhaalslag) - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Bas Winkel - WaarBenJij.nu Loi Kratong in Chiang Mai (even een inhaalslag) - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Bas Winkel - WaarBenJij.nu

Loi Kratong in Chiang Mai (even een inhaalslag)

Door: Me, myself & I

Blijf op de hoogte en volg Bas

11 November 2014 | Thailand, Chiang Mai

Het is weer eventjes terug maar om mijn verslagen compleet te hebben nog een klein verslag van mijn Loi Kratong ervaring.

Loi Kratong is het jaarlijkse festival dat in Thailand word gehouden als viering van het einde van het regenseizoen. Het hoogtepunt is wanneer het volle maan is in de 12e maan-maand. Dit heb ik dan ook vol mee mogen maken in Chaing Mai. Overal zijn tempels mooi verlicht en elke avond dat ik er was werden er lantaarns de lucht in gelaten. Zelf heb ik er ook een opgelaten samen met een reisgenoot, wel heel mooi om mee hebben mogen maken.

Het historische centrum van Chiang Mai is een vierkant ommuurd gebied welke ik ook makkelijk met een hardlooprondje in de ochtend heb kunnen rennen. Best wel leuk om te doen in de ochtend en je ziet ook nog eens andere delen van de stad. Uiteraard ook het een en ander aan tempels bezocht maar ook een KOOKCURSUS gedaan! Jaja, ik heb daar ook een kookboekje van dus als ik weer terug in NL ben wordt het Thais koken geblazen ;-)

  • 08 December 2014 - 19:10

    Jantjo:

    Zooo benieuwd naar je kookkunsten Bas. :-)

  • 09 December 2014 - 17:45

    Jolanda:

    Nu ik jou verhaal lees, zie ik het fototje weer toen jij een ballon omhoog liet gaan.
    Uiteraard wil ik ook mee eten als jij je kooktalenten laat zien :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Een half jaar (o.a.) studeren aan de Nelson Mandela Metropolitan University in Port Elizabeth (Zuid Afrika) samen met: Jan --> breunesse.waarbenjij.nu & Jeroen --> jerom.waarbenjij.nu andere links: www.patrickinzweden.nl

Actief sinds 15 Nov. 2006
Verslag gelezen: 85
Totaal aantal bezoekers 20873

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2014 - 23 April 2015

Half jaar reizen door Zuid-Oost Azie

16 Januari 2007 - 17 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: