Dubbele gevoelens versus een te gekke reis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Bas Winkel - WaarBenJij.nu Dubbele gevoelens versus een te gekke reis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Bas Winkel - WaarBenJij.nu

Dubbele gevoelens versus een te gekke reis

Door: Bas Winkel

Blijf op de hoogte en volg Bas

25 Oktober 2014 | Nederland, Amsterdam

Nog maar twee daagjes te gaan en dan rond deze tijd vertrekt mijn vlucht via Singapore naar Bangkok! Het is alweer zo'n 10 maanden geleden dat dit idee in mij op kwam en een paar maanden minder lang geleden dat ik definitief gekozen heb voor dit pad en ik heb er verre van spijt van.
Even heel kort wat mijn reis in houd: In de komende 6 maanden staan de volgende landen (waarschijnlijk op volgorde) op de planning:
Thailand - Laos - Vietnam - Cambodja - Thailand - Maleisie - Filipijnen.
Het zal niet alleen maar puur vakantie vieren worden, maar ik zal ook moeten 'werken'. Begin januari start namelijk een 6-weekse duik internship waar ik een opleiding ga volgen voor SSI Dive Control Specialist (ook bekend als Dive Master of assistent duik instructeur).

Ik merk heel erg aan mijzelf dat dit geen normale vakantie is (open deur, ik weet het...), bij een normale vakantie zit je alleen maar te kijken naar al die toffe dingen die je gaat doen in de komende paar weken. Echter, nu zit ik af en toe in de vreemde situatie dat ik baal dat ik bepaalde dingen niet mee ga maken. Eerst dacht ik bijvoorbeeld dat ik het land uitgejaagd zou worden met de herfststorm die we net achter de rug hebben, alleen heb ik daar eigenlijk best een klein beetje van genoten (op de motor door de regen met flinke zij wind is best spannend/leuk!). Ook gisteren fietste ik na het Bokbierfestival door de regen naar huis, waar ik kletsnat aankwam, maar ik het eigenlijk niet eens zo vervelend vond.
Daarnaast was afgelopen maandag mijn laatste training met de duikvereniging en donderdag de laatste baantraining met mijn Junkies... en ga ik aan geen van de toffe activiteiten meedoen die zij nu allemaal aan het plannen zijn.
Ik ga dat soort momenten toch echt wel missen.

Maar ik moet natuurlijk niet gaan overdrijven (jullie denken vast: HOU ALSJEBLIEFT OP!) en daarom hou ik er inderdaad maar mee op en ben ik er zeker van: de 'te gekke reis' wint het van de dubbele gevoelens ;-)

Ik ga een super mooie tijd tegemoet. Deze eerste reis in mijn leven die ik daadwerkelijk in mijn eentje onderneem (wel grappig om te beseffen dat ik dat nooit eerder gedaan heb) gaat een enorm toffe worden & zal mij heeeel lang bij gaan blijven.

Ik kan wel door blijven praten maar daar zitten jullie vast niet op te wachten. Het is ook maar beter om mijn energie te besparen voor mooie verhalen uit het verre Oosten! Nu verder met laatste dozen inpakken en over een paar uurtjes nog naar het bokbierfestival. Morgen dan nog een familie dagje (Artis en uit eten). Jullie ga ik ook erg missen! Maar gelukkig zijn jullie slechts op een Skype-je afstand tegenwoordig :-)

Checking out & tot in Zuid Oost Azie!

• 25 Oktober 2014 - 13:21

Jolanda:

Hoi Bas.
    Leuk dat je weer schrijft kunnen we jou weer volgen wat je allemaal doet in Azië.
    Een hele fijne vakantie en we denken regelmatig aan jou als jij daar in het warmte zit en wij in de kou! Geniet ervan en kom weer gezond en wel thuis in april.
    Groetjes Jolanda

• 26 Oktober 2014 - 10:48

Erwin:

Bassss, dat deze wereldreis van jou maar een wereldse reis mag worden! Veel succes en plezier en laat het avontuur maar zonder zorgen over je heen komen. Vaarwe... euh tot over een tijdje! Haha sorry, kon het niet laten ;-).